Mooimakers – Kleine daad groot resultaat

Afval! We storen ons er allemaal mateloos aan, maar uiteindelijk… gebeurt er verder niets mee. Een sensibilisatiecampagne werd op poten gezet die mensen moest wakker schudden. Samen gingen we de strijd aan tegen zwerfvuil met Mooimakers en LDV. Mooimakers is het Vlaamse initiatief van OVAM, Fost Plus en VVSG, én wil Vlaanderen bevrijden van zwerfvuil en sluikstorten. Mooimakers organiseert campagnes, voert onderzoek, deelt kennis én nog zoveel meer… Daarnaast moedigt Mooimakers iedereen aan om die extra meter af te leggen naar de vuilbak, want zo komen we al een heel eind dichter bij een mooi Vlaanderen.

440% meer
Facebook likes

1.092.514
mensen bereikt

6.222
geëngageerde personen

164% meer
websitesessies

1. Doel

Driekwart van de Vlamingen stoort zich aan zwerfvuil. En hoewel mensen zich hieraan storen, gebeurt er weinig. Vlaanderen heeft een groot afvalprobleem. Bepaalde plaatsen zijn hier gevoeliger voor dan andere, zoals: parkings, bushaltes, stations en autosnelwegen. Hier moet wat aan veranderen.

2. Strategie

Het is nooit te laat om mensen attent te maken waar afval hoort. Mooimakers wil de motor zijn van een maatschappelijke beweging waar iedereen deel van kan uitmaken. Online video advertenties werden heel Vlaanderen ingestuurd, zodat mensen weten wat ze moeten doen na het gebruiken van een product. In de vuilbak ermee!

Via Facebook video advertenties en pre-roll advertenties konden we de boodschap klaar en duidelijk aan de man brengen. Video’s zijn niet enkel het medium van de toekomst, maar bieden voor bedrijven en organisaties ook het ideale venster naar de buitenwereld. 

We hebben niet enkel en alleen aan video advertising gedaan, maar zorgden ook voor meer Facebook followers via een Facebook Page Like campagne.

3. Resultaten

  • Een stijging van 440% in de Facebook likes t.o.v. de periode voor de online media campagne
  • 1.092.514 mensen bereikt met onze video advertenties
  • 6.222 geëngageerde personen die posters, vlaggetjes, stickers en grijpstokken hebben aangevraagd
  • Een stijging in het totale verkeer op de website van 164%

Let’s work together! Contacteer ons

KV MechelenKV Mechelen – Beter scoren

Eersteklasser, KV Mechelen startte in 2015 de renovatie en uitbreiding aan het voetbalstadion. Het doel? Zoveel mogelijk abonnementen verkopen door de renovatie-inspanningen. Een combinatie van een aantal online marketingtechnieken zorgde voor de grootste stijging in jaren.

Bekijk de case

ImmobelImmobel – Bring it home

Immobel is meer dan 150 jaar een belangrijke speler in de vastgoedontwikkeling van België. De grootste beursgenoteerde vastgoedmakelaar van België,
daar pakt Immobel graag mee uit én moest duidelijk worden gemaakt! Immobel ontwikkelt en verkoopt projecten die inspelen op de noden van steden en hun inwoners. En wij? Wij hielpen Immobel hier graag mee verder!

Bekijk de case

AanbiedersAanbieders – Win-win

Te veel betalen, wie vindt dat nu niet vervelend. Besparen is de boodschap van Aanbieders.be.
Hoe? Heel simpel, door prijsvergelijkingen te maken. Wij werkten een online campagne uit die volledig inspeelt op de behoefte en communicatie van Aanbieders.be.

Bekijk de case

Mooimakers – Kleine daad groot resultaat

Afval! We storen ons er allemaal mateloos aan, maar uiteindelijk… gebeurt er verder niets meer. Een sensibilisatiecampagne die mensen moet wakker schudden.
Samen gingen we de strijd aan tegen zwerfvuil met Mooimakers en LDV.

Bekijk de case

Green Profit – Relighting the future

Green Profit pakt uit met haar energiezuinige LED verlichting waar heel wat bedrijven mee kunnen besparen. Een volledige website op maat werd voor Green Profit opgebouwd. En dat niet alleen, ook E-mailmarketing en Google Adwords kwamen aan de pas.

Bekijk de case

Madzuli Belgium

Schaliënhoevedreef 20 C
2800 Mechelen
+32 15 65 50 54
hallo[at]madzuli.agency

Madzuli Italy

Bastioni di Porta Nuova 21
20121 Milaan
+39 02 8904 1210
buongiorno[at]madzuli.agency