Selecteer een pagina

Het fenomeen Black Friday is komen overwaaien uit de V.S. en werd intussen in Europa ook al een heus begrip. Winkels geven die dag enorme kortingen, waardoor veel mensen al op het puntje van hun stoel zitten te wachten om op Black Friday al hun kerstcadeaus goedkoop te kunnen scoren. De maandag die hierop volgt is Cyber Monday, wederom een dag met hoge kortingen maar dan vooral voor webwinkels.

 

Marketeers, zet jullie schrap! Investeer extra tijd en moeite tijdens deze periode!

De periode voor Black Friday en Cyber Monday is van groot belang voor marketeers. In deze periode is het de bedoeling om zoveel mogelijk mensen warm te maken voor Black Friday en Cyber Monday. Aangezien veel mensen al op voorhand op zoek gaan naar de interessantste kortingen is het belangrijk om op tijd awareness te creëren omtrent de kortingen. Goede content die aangepast is aan Black Friday en Cyber Monday is van groot belang om als marketeer je campagne te laten slagen. Op social media zie je veel advertenties met grote kortingen, het is als marketeer aangeraden dat je hier ook op inspeelt. Ook het creëren van urgentie is belangrijk om de conversies te doen stijgen, zo zijn mensen sneller geneigd om een aankoop te doen!

Enkele Black Friday tips op een rijtje

  • Gebruik aangepaste content zoals bijvoorbeeld aparte landingspagina’s. Op deze manier kan je meer content in het thema gebruiken.

  • Meet je Black Friday en Cyber Monday campagnes zo goed mogelijk uit, zo weet je wat werkt en waar je het volgende jaar meer moet inzetten.

  • Voeg een “Zoek locatie” call-to-action knop toe aan je Black Friday e-mails naar klanten. Als u meerdere locaties heeft, voeg dan een lokaal-vriendelijke CTA toe in uw Black Friday e-mails om abonnees te helpen bij het bezoeken van uw fysieke winkel. U kunt dit doen door een knop toe te voegen die de ontvangers naar het gedeelte van uw website brengt waar u locaties opsomt. Vergeet niet om ervoor te zorgen dat deze pagina geoptimaliseerd is voor mobiel gebruik.

  • Probeer te zorgen voor een gevoel van schaarste en urgentie. Op deze manier zullen mensen sneller overgaan tot het aankopen van een bepaald product.

  • Start op tijd met je Black Friday en Cyber Monday campagnes, op deze manier kan je mensen warm maken om op deze dagen hun aankopen te doen.