CTA of call-to-action, zorgt ervoor dat je bezoekers gaan doen wat je wilt dat ze doen op een pagina, bijvoorbeeld: het downloaden van een bestand tot het invullen van een formulier. Heb jij je altijd al afgevraagd hoe je ervoor kan zorgen dat er op je call-to-action geklikt wordt? Lees dit blogbericht voor dé tips.

1 Een gebiedende wijs zet aan tot actie

Een imperatief is immers uitgevonden om aan te zetten tot actie. Tegelijkertijd zorgt het ervoor dat je een simpele, heldere boodschap kan formuleren. De bezoeker leest direct wat hij of zij moet doen. Schrijf dus kort en duidelijk.

Het wordt nog krachtiger als je er een voordeel in verwerkt zoals: profiteer, verdien, bespaar,…

2 Tover met tijd

Creëer een ‘sense of urgency’. Hoe urgenter de boodschap, des te sneller mensen op de call-to-action zullen klikken. Een simpele ‘nu’ of ‘direct’ volstaat.

3 Gebruik een opvallend design

Een call-to-action moet opvallen. Gebruik daarom grote knoppen en duidelijke kleuren. Geef dezelfde call-to-action ook op verschillende manieren weer. Wissel tekst, knoppen en afbeeldingen af.

4 Vertel steeds wat er gebeurt als je erop klikt

Bezoekers klikken niet “zomaar” op een knop of link. Ze vragen zich immers voortdurend af wat er gebeurt als ze op een knop of link klikken. Vermeld in je call-to-action daarom altijd duidelijk de voordelen voor je bezoekers en potentiële klanten:

  • “Klik hier voor meer informatie over dit product!”
  • “Koop NU dit e-book voor de helft van de prijs!”
  • “Klik hier om een afspraak te maken!”
  • “Vraag hier uw gratis exemplaar aan!”

5 Gebruik geen ‘klik hier’

Als het om een call-to-action gaat:

  • Niet ‘Klik hier voor de voorwaarden’ maar ‘Lees de voorwaarden’.
  • Niet ‘Klik hier om uw aan te melden voor onze nieuwsbrief’ maar ‘Mis geen update, meld u aan voor onze nieuwsbrief’.
  • Niet ‘Klik hier voor je wensenlijst’ maar ‘Bekijk je wensenlijst’.

Waarom niet? Omdat simpelweg iedereen weet dat er op die knop geklikt kan worden.

Conclusie

Een goede call-to-action is dus essentieel. Zorg ervoor dat je call-to-action goed zichtbaar is, maar ook binnen de huisstijl past. Maak ook altijd gebruik van actief taalgebruik, zodat je de bezoeker aanspoort om op de knop te klikken. Met het lezen van deze handige tips weet jij nu hoe je een goede CTA implementeert op je website. Oh ja, en houd regelmatig onze blog in het oog, want wij houden je op de hoogte van trends, ontwikkelingen, nieuwe technologieën en handige tips & tricks.

 

Let's work together! Contacteer ons

 

Madzuli Belgium

Schaliënhoevedreef 20 C
2800 Mechelen
+32 15 65 50 54
hallo[at]madzuli.agency

Madzuli Italy

Bastioni di Porta Nuova 21
20121 Milaan
+39 02 8904 1210
buongiorno[at]madzuli.agency

Madzuli Spain

C/ Pallars 193
08005 Barcelona
+34 617 65 49 81
hola[at]madzuli.agency

Madzuli Portugal

Av. Fontes Pereira de Melo 16,
1050-010 Lisboa
+351 912 267 383
ola[at]madzuli.agency