Selecteer een pagina

KV MECHELEN – BETER SCOREN

Eersteklasser, KV Mechelen startte in 2015 de renovatie en uitbreiding aan zijn voetbalstadion. Het doel? Zoveel mogelijk abonnementen verkopen door de renovatie-inspanningen. Een combinatie van een aantal online marketingtechnieken zorgde voor de grootste stijging in jaren. KV Mechelen is een voetbalclub die opgericht werd in 1904 én behoort tot één van de traditierijkste clubs in het Belgische voetbal. Vier landstitels, een Beker van België en een Europese Supercup op het Palmares beschrijven KV Mechelen. Een club, die geliefd wordt door meer dan 10.000 supporters, waarvan 8.000 supporters over een abonnement beschikken.

9.700
abonnementen

21% stijging
in verkoop

5.000.000
vertoningen

10.400
klikken

1. Doel

In 2015 startte de verbouwingen aan het voetbalstadion ‘Achter De Kazerne’. Niet alleen werd het stadion vernieuwd, maar ook ferm uitgebreid. Plaats voor 16.672 supporters, én die plaatsen moesten natuurlijk worden ingevuld.

Om dit doel te bereiken, werkten we een online campagne uit die volledig inspeelde op de behoefte en algemene communicatie van KV Mechelen.

2. Strategie

Om dit te bereiken, moest de aandacht getrokken worden. En dit deden we niet zomaar! Specifieke banners op basis van profiel interesses en locatie werden getoond op doelgerichte websites en plaatsingen. En via het surfgedrag konden we zeer gericht gaan adverteren waardoor het budget optimaal werd ingezet.

Een video advertentie werd aan consumenten getoond. Niet zomaar een video! Een straffe video die sympathie opwekte en consumenten goesting doet krijgen om elke week een voetbalmatch van KV Mechelen bij te wonen. Pre-roll advertenties werden via YouTube getoond aan de doelgroep.

En om het plaatje helemaal af te maken, werden er betaalde tekstadvertenties via Google gelanceerd.

3. Resultaten

  • Er werden meer dan 9.700 abonnementen verkocht
  • Een stijging van 21% van verkochte abonnementen
  • De advertenties werden zo’n 5.000.000 keer bekeken
  • Er werd 10.400 keer geklikt op de advertenties

Let’s work together! Contacteer ons

KV MechelenKV Mechelen – Beter scoren

Eersteklasser, KV Mechelen startte in 2015 de renovatie en uitbreiding aan het voetbalstadion. Het doel? Zoveel mogelijk abonnementen verkopen door de renovatie-inspanningen. Een combinatie van een aantal online marketingtechnieken zorgde voor de grootste stijging in jaren.

Bekijk de case

ImmobelImmobel – Bring it home

Immobel is meer dan 150 jaar een belangrijke speler in de vastgoedontwikkeling van België. De grootste beursgenoteerde vastgoedmakelaar van België,
daar pakt Immobel graag mee uit én moest duidelijk worden gemaakt! Immobel ontwikkelt en verkoopt projecten die inspelen op de noden van steden en hun inwoners. En wij? Wij hielpen Immobel hier graag mee verder!

Bekijk de case

AanbiedersAanbieders – Win-win

Te veel betalen, wie vindt dat nu niet vervelend. Besparen is de boodschap van Aanbieders.be.
Hoe? Heel simpel, door prijsvergelijkingen te maken. Wij werkten een online campagne uit die volledig inspeelt op de behoefte en communicatie van Aanbieders.be.

Bekijk de case

Mooimakers – Kleine daad groot resultaat

Afval! We storen ons er allemaal mateloos aan, maar uiteindelijk… gebeurt er verder niets meer. Een sensibilisatiecampagne die mensen moet wakker schudden.
Samen gingen we de strijd aan tegen zwerfvuil met Mooimakers en LDV.

Bekijk de case

Green Profit – Relighting the future

Green Profit pakt uit met haar energiezuinige LED verlichting waar heel wat bedrijven mee kunnen besparen. Een volledige website op maat werd voor Green Profit opgebouwd. En dat niet alleen, ook E-mailmarketing en Google Adwords kwamen aan de pas.

Bekijk de case

Madzuli Belgium

Schaliënhoevedreef 20 C
2800 Mechelen
+32 15 65 50 54
hallo[at]madzuli.agency

Madzuli Italy

Bastioni di Porta Nuova 21
20121 Milaan
+39 02 8904 1210
buongiorno[at]madzuli.agency