Selecteer een pagina

Hoe belangrijk is SEO nog in 2017? Zolang er zoekmachines gebruikt worden, zal SEO blijven bestaan. Toch moeten marketeers up-to-date blijven, want ook SEO blijft in beweging. Hoe kan je up-to-date blijven met SEO? Wij bespreken alvast 5 trends zodat u helemaal mee bent met de evolutie.

 

#1 Mobiele meerderheid

Consumenten gebruiken de dag van vandaag vooral hun smartphones en tablets om te surfen op het internet. Tegenwoordig is het aantal zoekopdrachten via mobiele toestellen zelfs groter dan die via desktop pc’s. De rol van mobiele toestellen neemt alsmaar toe en dat maakt dat het logisch is dat Google de focus op mobiel wilt leggen.

De mobiele index zal vervolgens door Google als de belangrijkste index beschouwd worden. Voorlopig wordt er nog veel getest om de kwaliteit op niveau te brengen waardoor het nog enkele maanden zal duren voordat we van de standaard index zullen overstappen naar de mobiele index. Toch is het belangrijk om goed voorbereid voor te zijn. Want als u goed wilt scoren in SEO moet uw website mobielvriendelijk zijn en relevante content bevatten.

 

#2 HTTPS is de norm

HTTPS wordt gebruikt om de uitwisseling van persoonlijke gegevens veilig te laten verlopen en wordt vandaag als de standaard beschouwd. Google plant zelfs om websites zonder HTTPS als onveilig te markeren in Chrome. Maakt u al gebruik van HTTPS? Dan zal het geen kwaad kunnen uw HTTPS te optimaliseren om het sneller te maken.

 

#3 Test je SEO optimalisaties

Om websites te optimaliseren wordt er vaak gebruik gemaakt van A/B tests. Deze praktijk kan ook toegepast worden om SEO optimalisaties te testen. Niet elke aanpak garandeert succes en wat voor de één werkt zal niet voor de ander werken. Het succes verschilt per website en situatie. Daarom moet u verschillende formules testen om te kijken waar u het best mee scoort.

 

#4 Een brand is meer dan een naam

Slechts één op twee mensen gelooft wat een brand te vertellen heeft en voor 83% is de ervaring of het advies van derden geloofwaardiger. Hoe kunt u dan een vertrouwensrelatie opbouwen met uw doelgroep?

Maak kennis met de contentpiramide. Op de eerste plaats moet een brand zich focussen op aanwezigheid met behulp van content. Deze content zal in de eerste fase inspelen op de behoefte en het opbouwen van uw doelgroep. Belangrijk is dat deze content aan de hand van specifieke zoektermen gevonden moet worden.

In de tweede fase wordt de nadruk gelegd op het creëren van vertrouwen. Uw doelgroep moet u als dé specialist van uw vak beschouwen. Om dit te bereiken moet u content van topkwaliteit aanbieden met als doel uw expertise te tonen.

In de derde fase is interactie het doel. Zodra u als expert van uw vak wordt beschouwd, zal uw doelgroep ook toegewijd zijn om met uw brand te praten en uw verhaal verder te vertellen.

 

#5 Customer journey

SEO helpt uw doelgroep doorheen de customer journey. Aan de hand van data zal u uw doelgroep leren kennen. Maak gebruik van verschillende bronnen en tools om uw doelgroep beter te begrijpen, pas uw content aan zodat het relevant blijft voor uw doelgroep en zorg dat u altijd het antwoord of de oplossing aan uw doelgroep kan geven tijdens elke stadia van de customer journey. Kort samengevat, kunt u data gebruiken om uw SEO te optimaliseren en op tijd in te spelen op de noden van uw doelgroep.

 

Klaar voor een SEO update?

Net zoals de consument is SEO in beweging. Dit biedt natuurlijk nieuwe opportuniteiten, maar hoe pak je dat concreet aan? Contacteer ons gerust. Wij ontvangen u graag met een kopje koffie en vrijblijvend advies. Vervolgens bekijken we samen hoe we uw SEO up-to-date kunnen brengen.