icon_adverteren_social-1

Dit zijn de belangrijkste trends binnen digitale marketing voor KMO’s in 2017

Madzuli Academy

Marketing insights publiceerde de conclusies van een onderzoek bij 1000 KMO’s. Deze hebben vandaag meer manieren om aan de slag te gaan met Marketing dan ooit tevoren. De laagdrempeligheid van Marketing automatisatie en sociale media platformen creëren grote kansen voor KMO’s. Dit betekent echter ook dat er meer kanalen zijn om in het oog te houden en dus, een grotere complexiteit. Het is dus niet verwonderlijk dat je als organisatie of kleinschalig marketing departement vaak overwelmt wordt.

Het begrijpen van de trends en een geïntegreerde marketingstrategie zijn dus van cruciaal belang voor succes in 2017. Infusionsoft en leadpages bevroegen meer dan 1000 kmo-eigenaars, wij delen hun inzichten graag met jou, het originele artikel vind je hier.

 

De belangrijkste doelen van Digitale Marketing voor KMO’s

Meer als de helft van de bevraagde KMO’s wil haar verkoop stimuleren aan de hand van digitale marketing. Daarom definieerden ze leadgeneratie en -conversie dus als één van de belangrijkste doelstellingen. Gek genoeg echter, gaat meer dan ⅕ van de KMO’s niet inzetten op digitale marketing, wat hen natuurlijk een heleboel klanten zal doen mislopen.

Screenshot 2017-05-29 at 10.19.23bron: smart insights

Belangrijkste marketing kanalen voor KMO’s

Wanneer gevraagd werd voor welk kanaal meer budget vrijgemaakt zal worden in het komende jaar verklaarde meer als de helft van de KMO’s meer budget vrij te maken voor zowel hun website als sociale media en digitale marketing advertenties. Langs de andere kant, blijft email marketing wel het kanaal bij uitstek met de hoogste ROI. Onze raad, verhoog ook daar je budget en blijf 75% van de markt voor. 

doelen_KMO's_digitale_Marketingbron: smart insights

Grootste uitdagingen voor KMO’s

Wanneer bevraagd over de grootste uitdagingen op vlak van digitale marketing gaven de KMO’s in kwestie zeer diverse antwoorden. De belangrijkste uitdaging blijft  het converteren van de leads naar betalende klanten. Het genereren van websiteverkeer staat op de tweede plaats en het veranderen van websiteverkeer naar leads, op de vierde.

grootste_uitdagingen_KMO

bron: smart insights

Het is dus duidelijk dat KMO’s in de eerste plaats vooral hulp nodig hebben bij het opzetten van hun digitale marketing funnel. Van die eerste trigger naar een door jou gewenste actie om deze Marketing Qualified Leads dan om te zetten naar Sales Qualified leads. Om dan uiteindelijk door account management naar conversie te gaan en finaal, terugkerende en tevreden klanten te creëren.

Marketing_funnel_Madzuli_Acdemy

bron: Cursus Madzuli Academy

 

Heb je jezelf deze bedenkingen ook al gemaakt of triggerde we je interesse? Laat ons het hier samen dan eens over hebben of kom het gewoon zelf leren op een van onze Madzuli Academy cursussen. Tot binnenkort!