icon_adverteren_social-1

3 zaken die je vandaag kan aanpassen om je content strategie te verbeteren. (Deel 2)

Madzuli Academy

tips-don-draper

Deze week,  het derde belangrijk punt in je content strategie. Vorige week gemist? Lees hier alles nog snel even door voor je naar het laatste inzicht gaat van ons tweedelig artikel.

3. Weet wat je moet meten en begin er meteen aan

Om je content strategie te gaan beoordelen ga je drie zaken in het oog houden:

Bereik

Bepaal je bereik door de unieke bezoeken van je website, de geografie van je bezoekers en het mobiel gebruik van je site te bekijken. Binnen unieke bezoeken is het goed om te leren over wat voor content, hoeveel bezoekers oplevert. Je geografie leert je dan weer welke streken het interessantst zijn om in te investeren. Tot slot geeft mobiel gebruik je inzicht in hoe je je content kan optimaliseren, als je voornamelijk mobiele gebruikers hebt heeft dit implicaties op het type content dat je moet creëren.

Betrokkenheid

De betrokkenheid van je publiek met je content ga je beoordelen op het bounce percentage, de klikpatronen en de page views.

Hoe je websitebezoekers zich gedragen vormt hierin de kernvraag. Hoeveel mensen klikken na 1 pagina weer weg, welke secties van je pagina’s krijgen het meeste views en welke van je pagina’s zijn het populairst. Allemaal inzichten die de algemene ervaring van je bezoeker op je site kunnen verbeteren.

Sensatie

Als laatste bekijken we de ‘sensatie’, met als eerste punt of je veel reacties op je content krijgt? Zijn het dan meestal goede of slechte reacties? Wordt er openlijk over wat je deelt gepraat door je bezoekers? Dit zijn allemaal vragen die ons veel kunnen leren over de inhoud van de content.

Vervolgens bekijken we het deelgedrag, een belangrijk punt voor je content is om ze makkelijk deelbaar te maken, één gedeelde post door een van je bezoekers, kan al wonderen doen voor je bereik. Verder leer je ook over welk type content het meeste succes heeft. [3]

 

Ga je dit, samen met ons eerste deel, actief implementeren zal je zien dat het succes van je contentcreatie zal beginnen stijgen.

De belangrijkste twee dingen voor een contentstrategie zijn geduld en optimalisatie. Zoek steeds naar hoe je het beter kan doen en wees niet ontmoedigd als het niet werkt, een stabiele strategie duurt immers 12 – 18 maanden om op punt te krijgen.

Nood aan wat input van een ervaren team? Kom eens op training bij Madzuli Academy of laat ons iets weten, wij helpen je graag met al je uitdagingen!