icons_users

3 zaken die je vandaag kan aanpassen om je contentstrategie te verbeteren. (Deel 1)

Madzuli Academy

5-Tips-to-Dramatically-Improve-the-Quality-of-Your-Content

 

We hadden het reeds over betrokkenheid van je klanten dankzij content marketing, het belang van authenticiteit, hoe je je sociale media strategie kan verbeteren deel 1 en deel 2 . Vandaag echter, geven we je deel 1 mee van 3 zaken die je nu kan doorvoeren om je contentstrategie te verbeteren.

1. Wees het antwoord op de vraag die je klanten stellen

 

Er zijn 8 keer zoveel informatieve zoekopdrachten (bvb waarom stinkt mijn gootsteen?) dan dat er transactionele zoekopdrachten zijn (bvb loodgieters in Mechelen), het is dus belangrijk dat je tussen zulke informatieve zoekresultaten met jouw persoonlijke expertise staat.

De beste manier om hier te geraken is je beste advies geven op veel voorkomende vragen. Hoe beter je advies, hoe meer mensen die een vraag googlen op jou pagina terecht zullen komen en dus bijgevolg hoe relevanter google jouw pagina zal beoordelen voor de zoekopdracht in kwestie. Bovendien leren mensen je kennen en vertrouwen. [1]

2. Leg de mitraillette aan de kant, gebruik een sniper

 

“We hebben een fantastisch idee voor uw merk! Het is een twitter campagne met een influencer met 1 miljoen volgers, gericht naar studenten. Het kan niet fout lopen!”

Deze en andere soortgelijke ideeën heb je vast en zeker al ontelbare keren gehoord. Er wordt dan ook ontelbaar veel ‘big idea’ content gemaakt. Waarschijnlijk heb je een bepaald klantprofiel in gedachten. Misschien heb je zelfs een geschikt distributiekanaal gevonden en daarom ga je boodschappen afvuren met de hoop om zo’n groot mogelijke impact te maken, met andere woorden, een schot in de virale roos. We merken dat deze manier van denken vaak voorkomt en als creatief wordt bezien. Dat is het niet, verre van zelfs, het is de oorzaak bij uitstek van nutteloze, ondermaatse content.

In de plaats van te beginnen bij een idee om dan naar een uitkomst te werken, werk andersom. Bepaal je gewenste uitkomst en bedenk ideeën die naar die uitkomst kunnen leiden en ga daarmee aan de slag. Een schot in roos zal dan dichterbij zijn en bovendien ook makkelijker te kopiëren omdat het beredeneerder is.[2]
Als je in eerste instantie alvast deze twee dingen voor je contentstrategie gaat doen zal je al snel resultaat zien, verwacht geen wonderen, zie het als een aantal stappen in de juiste richting. Kom volgende week terug voor ons derde inzicht omtrent het meten van je prestaties.

Heb je vragen of misschien ideeën waar je een klankbord voor zoekt? Leer er alles over op onze Mazuli Academy  of laat ons iets weten, ons team experten staat voor je klaar!